Wil je als leraar proberen te begrijpen hoe een lhbti+-leerling zich kan voelen op school? Ervaringsverhalen brengen de boodschap vaak treffend over.

Ook voor leerlingen kunnen deze verhalen waardevol zijn. Lhbti+-leerlingen of jongeren die in dubio zijn kunnen herkenning en steun vinden in verhalen van anderen. Voor de rest van de klas kan storytelling goed werken om begrip te krijgen voor de situatie van lhbti+-klasgenoten. En om het gesprek in de klas te voeren over gender- en seksuele diversiteit.

Floortje (12) over het po en vo

povideo

Floortje (12) vertelt hoe haar basisschool en middelbare school aandacht besteden aan seksuele diversiteit. En hoe dat beter kan volgens haar.

Rens (17) over gezien worden

vovideo

Rens (17) vertelt over die ene docent die echt naar hem luisterde.

Evy (19) over veilig voelen

mbovideo

In deze video vertelt Evy (19) wat haar mentor op het mbo deed om een ‘rode-licht-situatie’ veiliger te maken.

Een veilige school, ook voor lhbti+ leerlingen.

Nieuwsbrief

Gendi is een campagne van Stichting School & Veiligheid.

Wil je op de hoogte blijven van actuele ontwikkelingen rondom sociale veiligheid op school? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Meld je aan